Subject: FW: LR7696, LR7697 „Kehra maantee 29a ja 29b liitumine, Kose alevik, Kose vald, Harju maakond“
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Jan 2024 11:12:10 +0200

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Adele Pärna <[email-masked]>
Sent: Thursday, January 18, 2024 10:52 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: LR7696, LR7697 „Kehra maantee 29a ja 29b liitumine, Kose
alevik, Kose vald, Harju maakond“

Tere, Elliko!

Suur tänu kiire vastuse eest!

Maaomanik andis nõusoleku ning lisasin plaanile sissesõidutee taastamise
ristlõikejoonise. Failid manuses. Kas sobib, et otse Sulle saadan või
peaks üldmeilile saatma?

Head soovides

Adele Pärna

Projekteerija

AS KH Energia-Konsult

M:  5324 0959

khenergia.ee

From: Elliko Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 15. jaanuar 2024 16:37
To: Adele Pärna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LR7696, LR7697 „Kehra maantee 29a ja 29b liitumine, Kose
alevik, Kose vald, Harju maakond“

HOIATUS: See e-kiri pärineb väljastpoolt ettevõtet. Ära ava linke ega
manuseid, kui ei ole kindel, et saatja ja e-posti sisu on ohutu.

Tere Adele

Transpordiamet saaks nõustud avatud meetodil tingimustel, kui esitate
Kehra mnt 20 kinnisasjaomaniku kirjalik nõusolek lubamaks mahasõidule
avatud kaevikuga kaabli paigaldust. Lisaks tuleb Transpordiametile esitada
TRAM nõuetele vastav katte taastamise (asfaltkate) kirjeldus/joonis.

Palun tehnovõrgu rajamisel mahasõidule arvestada minimaalse kaabli
sügavuse ja kaitsetoru tugevusega.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Adele Pärna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 11, 2024 4:15 PM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: LR7696, LR7697 „Kehra maantee 29a ja 29b liitumine, Kose alevik,
Kose vald, Harju maakond“

Tere, Elliko!

Kooskõlastasid mulle suvel projekti LR7696, LR7697 „Kehra maantee 29a ja
29b liitumine, Kose alevik, Kose vald, Harju maakond“ (kooskõlastuse nr
7.1-2/23/16934-6).

Töö sisu Transpordiameti jaoks oli põhiliselt Kraavi alajaama juures uue
maakaabli paigaldamine, et asendada sellega vana kaabel, mis vajalikku
koormust ei talu.

Tööd tegema minnes avastasid töömehed aga kaabli (tõenäolilselt
keskpinge), mis paistab asuvat planeeritud trassi asukohale väga lähedal,
vähemalt osaliselt (saadan lingi mõndadele failidele, seal on pildil
sinine ring ümber leitud kaablil, roosa tokk pildi üleval servas on
planeeritud trass). Kaaluti, kas oleks võimalik kummalegi poole pisut
planeeritud kaablitrassi nihutada, kuid ei ole. Tee pool on kohe ees vee-
ja kanalisatsioonitrassid (geoaluse mõõtpiirist need jäid välja, aga
jagasin teostusjoonist) ning seejärel juba kõnnitee. Teisel pool on
olemasolev maakaabel.

Pinnases on kive, mis tähendab, et ei pruugi olla võimalik väga täpselt
puurida.

Parim lahendus oleks kaabel paigaldada planeeritud asukohta, kuid
lahtiselt. See tähendaks Transpordiameti maal kõnniteest 2m kaugusel
lahtist kaevet ning sissesõidutee taastamist (taastataks täies ulatuses).

Tean, et Transpordiameti selge eelistus on kinnine meetod, kuid kas
mingites olukordades on ka lahtine kaeve lubatud? Kas võime siin olukorra
nii lahendada ja millised on sel juhul Transpordiameti nõuded taastatavale
sissesõiduteele?

<https://khenergia-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/adele_parna_khenergia_
ee/EU4m30PfWydPkUG7XHp1hIQB7hGkCGxuIEuFoKeM6Dnnxw?email=elliko.koiv%40tran
spordiamet.ee> Kehra_mnt_projekt.zip

PS, leitud kaabli osas andsime info edasi ning sellega seotud asjaoludega
hakatakse tegelema (miks, millal ja kuhu täpselt paigaldatud).

Heade soovides

Lugupidamisega

Adele Pärna

Projekteerija

AS KH Energia-Konsult

M:  5324 0959

khenergia.ee